Alla inlägg under juli 2013

Av Åsa Johansson - 28 juli 2013 10:08

   

I've always been misunderstood because of how I look... Don't judge me by the cover 'cause I'm a real good book!


Hej alla goa människor, hoppas att ni får en bra dag idag och för alltid.

ska sätta mig och ringa ett par samtal idag,hoppas man kommer fram fort än att man ska sitta och vänta i flera timmar eller nått sånt.

idag ska försöka fortsätta att skriva färdigt låtar som har legat ett tag. det blir nog bra i slut ändan..hahaahah.


För ett par veckor sen var jag och tittade jag Chrisitna Lindberg. på kärnåsen, pratade med henne efter hon hade sjungit färdigt. Jag undrade om jag kunde få sjunga med henne någon gång. Och det skulle jag få göra,men jag vet inte när det blir än. Men kul tycker jag. Det är inte ofta man ska få sjunga med artist som man tycker om :D



I don't care what's right or wrong,I don't try to understand.

And it's sad to be alone. Help me make it through the day.


Det blir inget skrivande på låtarna, är aldeles för rastlös för det. Men det är ingen gör dom åt mig heller,så de får ligga på lathyllan ett tag till

jag sitter här ensam så gott som hela dagen,Janne jobbar till 20:00 ikväll.

jag kom och tänka på en sak,kanske fjantigt att skriva om men det bryr jag mig inte om. Det med mobiler och sms, ska det vara så himla svårt att skicka ett sms bara om det står HEJ kan göra en människa lycklig. Och det är alltid en annan som ska skicka först annars så hör dom inte av sig. och gör de det så står det alltid " jag kommer till dig nån dag under veckan" och den där veckan kan bli förbannat lång tycker jag. visst man behöver ju inte  sitta och skriva i flera timmar. Men det är så lite som gör en människa lycklig över att någon bryr sig om personen.


Eller är det bara jag som tycker det?


Ni får ha det så gott alla. Kramar till er / Åsa <3



Av Åsa Johansson - 24 juli 2013 08:23

    



Vilket vackert väder vi har idag. Solen skiner, jag sitter och dricker kaffe och tittar ut på trädgårdslandet. Potatisen har kommit upp och flera än det. Tomatplantorna som vi har, är över 1m,räknade tomaterna igår på ena plantan och det var över 100st den andra dick det inte att räkna på. aånt är kul när man lyckas och det växer. Finss det något godare än att få gå ut i landet och plocka sallad,dill,gräslök.persilja,bönor m.m


 Jag ska ta och ringa ett samtal sen, jag vill inte ringa dit det är jobbigt. Men jag måste göra det.

varför flyr alla´så kallade vänner, om man inte orkar ha besök just den dagen. Sen svarar de knappt i telefonen när man ringer eller skickar sms.Jag tänker inte säga ja till om jag mår piss själv.Men om de säger att dom inte orkar eller har tid den dagen,då ska man respektera dom och vad de säger. Men det är skillnad på vänner och inte vänner tycker jag.


vad ska man göra,ska man vara alla till lags, och skita i att man mår piss själv. Det skulle räcka med ett litet sms eller ringa och höra hur det är,fråga om de kan komma m.m Jag tror jag spyr på detta. Jag blir så förbannad så  det är inte klokt alltså. Det är alltid alltid en annan som gör fel,och man ska alltid lyssna på  "vännerna" hela deras livstid har varit  och är . jag säger inget om att man kan diskutera det ibland. Men inte alltid.

´Detta var ju inte det jag skulle ha skrivit,men men nu blev det så ändå.

Av Åsa Johansson - 23 juli 2013 10:48

    

Idag är jag så seg och tom i huvudet känns det som.Jag har många funderingar som snurrat runt. vilket ska jag ta tag i först tro? Sitter och väntar på att Janne ska komma hem på lunch,sen ska han tillbaka till Jobbet och han slutar kl.20:00 och började kl. 07:00.


Här sitter jag helt alena,kollar ut genom fönstret och solen skiner och det är gott ute. Men jag orkar inte ta mig ut,jag vet inte varför,men det är bara så.Jag önskar att jag vore starkare i själen så man orkade göra mera.

säg har världen tyngt dig ner,och du finner ingen ro. det kan man allt säga att den  har gjort idag. Jag finner verkligen ingen ro hur jag än gör idag. Och när när man sitter ensam så blir det värre med tankarna som jag har.

 Vad ska man göra när man känner så??????


jag skriver mera senare,ska börja med maten tillss han kommer hem. Men jag fortsätter att skriva senare under dagen. kramar



Av Åsa Johansson - 18 juli 2013 17:39

            Hej vet jag inte riktigt vad jag ska skriva. Men jag har så måmga tankat som jag skulle  som jag kanske ska skriva om.. jag vet att jag skulle få många frågor om jag skulle skriva allt som jag undrar över.

jag har få vänner men de jag har,är riktiga vänner som stäeller upp för mig. och jag ställer upp för  dom så gott det går.

Man märker  vilka som är riktiga,det märkte  jag när jag blev sämre med värken och diskbråckert gjorde så att jag började tappa känsel i vänster ben,till slut så kunde jag inte gå utan jag fick eb rullstol.Lite senare så har jag tappat all känsel.  Jag kom till uppsala och de bestämde att jag skulle operera mig iryggen. Men vänte listan var lång sa de. det singde i telefonen och det var från uppsala och de sa kom hit idag för i morgon ska du bli op , det var bara att åka iväg. Fick ligga på ett hotell. sen när jag kom till sjukhuset så fick jag byta om. sen tog det en timma så  var jag på op bordet, Fick narkås somnade väldigt fort. När jag vaknade så blev jag rädd att det skulle ha gått fel. jag började lyfta foten,sen sen rörde jag på fötterna.jag tog i benet för att se om jag kände mitt lår. jag kunde röra och känsel hade jag,Jag grät av lycka.


Nu idag har jag fått tillbaka värken i ryggen,börjar att tappa  känseln igen. Men läkaren sa att de ska ta och stel op mig i ryggen, Smärtan skulle försvinna nästan helt och hållet.


Jag fortsätter att skriva mera sen. ha det så gott nu <3

Av Åsa Johansson - 17 juli 2013 10:20

Hej. det är länge sen jag skrev på denna sida,får försöka skärpa mig med detta, Vissa dagar har jag haft fullt upp,ibland har jag bara inte orkar skriva något. Så det får bli som det blir nu när jag skriver.


Jag har tex varit på Frykcenter för rehablitering för ryggen m.m Jag var där en hel månad och så åkte jag hem på helgerna för att få träffa min älskling,och Doris våran hund.

Det var inte direkt något vilohem precis hahah.. Sen man fick nya underbara vänner där. Vi håller kontakten än idag och det är så kul tycker jag.


Jag var till Kärnåsen och lyssnade på Christina Lindberg, en helt otrolig människa alltså. Det var kul att få bli fotograferad med henne. Efter ett tag så gick jag fram och frågade henne om vi inte kunde sjumga ilag någon gång. Och hon tyckte att vi skulle göra det. Jag skulle välja låtar som jag känner mig trygg med. SKIT KUUUULLLL tycker jag.men även helt otroligt att hon ville göra detJag har även mycket kort som jag har tagit,men de kommer lite senare här på bloggen.

Just nu kom jag att tänka på hur kul vi hade på Frykcenter,skrattade varje dag och det mår man gott av. Det fanns dr, sköterskor,psykologer,sjukgymnastik och bad. Och vilken personal alltså. Helt otroliga människor.

   jag kanske inte kommer att skriva varaje dag,men jag ska skärpa mig och skriva oftare jag lovar.Det är så mycket jag vill  skriva om. och det kommer jag att göra någon dag framöver.

Det är så gott att ha riktiga vänner som man kan vara sig själv, skratta och gråta tillsammans.

Ovido - Quiz & Flashcards