Direktlänk till inlägg 5 januari 2015

morgon

Av Åsa Johansson - 5 januari 2015 05:35

God morgon på er alla. kl är nu 05:38,sitter och väntar på att kaffet ska bli klar. Så man vaknar till lite grann. Sen ska man ut med hunden.

Det som står på bilden tex det är lungt ( och så är det inte det) De orden använder jag ofta väldigt ofta faktiskt.

Jag undrar varför man säger så ? Är det för att skydda sig själv el är det för att andra ska tro att det är så.


De som följer min blogg har märkt att jag älskar musik.Musiken är väldigt viktig för min del,dels mår jag bra av den och det är roligt att sjunga. Det går inte en dag utan jag sjunger faktiskt. Janne älskar när jag sjunger,och det är allttid kul att höra att nån gör det.

Jag har väldigt lätt att lära mig texter, jag kan inte spela med noter utan jag sitter och lyssnar på musiken och efter ett tag så kan jag spela den låten.


Snart är det dags att börja åka till sjukhuset varje tisdag i veckan. Men vad ska man göra när det är ett måste.

Är det bara jag som hatar och blir ledsen när man får höra : jag kommer och hälsar på dig,så gör de inte det. I stället kan de väl tala sanning om att de inte har lust att komma eller att de inte kan komma. Visst blir man besviken men man blir inte sårad ialla fall.

Och dum som jag är så säger jag inte ifrån,till slut tror jag att det är jag som har gjort något fel emot dom.

sen fortsätter jag skriva sms till dom. Ibland svarar de och inte alla gånger. Man skulle skita  i att lägga sig i att slösa bort den energin man har kvar. Man kan ju istället lägga den energin på sig själv,men jag klarar det inte jag är för mesig för det eller att jag kanske jag är rädd för att sårad själv.


Jag tror fan i mig att jag ska dansa samba på bordet och sjunga rakt ut och skita i allt annat,gud så gott det skulle vara.    jag tycker jag ser grannarna när jag står på bordet och dansar. Då kommer de nog med den vita fina tröjan... jag skojar bara. Ibland får jag hjärnsläpp oftare förrut än nu,det var kul att göra det som  det som kom först i huvudet. Det spelar ju ingen roll hur gammal man är,man måste bara få göra det man vill ibland ta fram barnet inom sig på på positivt sätt.

Jag skriver säkert mer under dagen


Var rädda om er så gott det går ooch ha en bra dag.








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Johansson - 8 mars 2015 08:02


Idag känner jag mig som en gammal gris 100 år i söndagar.   skulle behöva rullstol som jag kan åka fram och tillbaka på här hemma. Ganska senil är jag med idag. Har nog glömt bort att jag har skivit detta sen. Men vad spelar det för roll d...

Av Åsa Johansson - 7 mars 2015 07:36


     Sitter och sjunger för fullt, undrar om grannarna vaknar över detta ylande    Men det gör inget,de får väll stoppa något i öronen om de tycker att jag ylar för mycket.   I morse började jag dagen med att göra lite gymnastik,hoppade så ...

Av Åsa Johansson - 18 februari 2015 10:26


    Jag tycker texten stämmer väldigt bra. Men det är inte så lätt alla gånger man kan göra så. Inte jag ialla fall. Idag vet jag inte vad jag ska göra, älsklingen jobbar idag med. Han är så duktig som sliter så hårt med alla jobb han har. ha...

Av Åsa Johansson - 17 februari 2015 16:49

Vilket skit väder det är ute idag, allmänt är det skit idag,har mycket med värk också men det kan ha med vädret också att göra. Jag var till sjukhuset i Torsby sjukhus det är jag varje tisdag,och karlstad varje måndag. All denna åkning kan att bl...

Av Åsa Johansson - 13 februari 2015 14:19

  why me? what have i ever done to deserve even one,of the pleasure i`ve know.   Hoppas att alla där ute mår väl eller skapligt väl  ialla fall. Jag lever själv med värk och vissa dagar kan vara bättre än andra,och ibland rent sagt för jävligt...

Ovido - Quiz & Flashcards