Direktlänk till inlägg 3 januari 2015

God fortsättning på det nya året

Av Åsa Johansson - 3 januari 2015 08:51

 

Här ligger jag och väntar på att det ska bli sommar.   Det skulle inte vara så dumt men lite solsken och värme. Värmen den älskar jag till 100% Jag önskar alla vänner och ovänner en god fortsättning på det nya året. Vi som lever med värk och med mera önskar jag absolut att det ska bli ett bättre år,mindre med smärta m.m Men det önskar jag er verkligen,Jag lever ju också men kronisk värk så jag vet hur det är att ha det så. Men det är fruktansvärt att ha det så..  Jag vet inte om jag ska kalla det vän eller oförstående människa. Det var en som jag känner väldigt väl, som sa till mig att hon hade det mycket värre med smärta än jag har. Jag blir så fundersam på det, liksom hallå vi tävlar inte om att ha mest ont eller ej. Jag blir så förvånad och förbannad "ursäkta orden " Men det jag önskar är att få vara utan smärta ialla fall mindre så man kan göra något utan att bli sängliggande osv. Jag vill inte ens min värsta ovän att ha det så här. Men fattar dom inte bättre så kan man inte göra så mycket åt det. Eller vad tror ni ? vill hemskt gärna vilja veta från er som har det svårt med värken m.m

 

Jag har inte en sån där jätte bra dag idag och det märks ju på hur jag skriver idag. Men nu ska jag ta ut min hund sen sätta mig och dricka kaffe. Och jag är världens lyckligaste över att ha en man som alltid finns för mig hur det än är. Och det är betyder så mycket. Han jobbar och jobbar men varje dag får jag sms och samtal av honom och han undrar hur det går för mig. Jag är evigt tacksam för det.

 

Funderade på om jag orkar alltså att skriva klart låten jag skriver på,skulle vara kul. Jag har skrivit 4st och en del av dom handlar om hur mitt liv är osv. Det är gott att kunna skriva av sig på det sättet,sen är det kul när man kan sjunga dom när det är klart och självklart så spelar jag gitarr till det med. Det får en att tänka på nått annat under tiden. Sjunger gör jag varje dag och det är otroligt gott att få göra det. Jag älskar musik och det går inte en dag utan jag sjunger och lysssnar på musik.

 

Nej nu ska jag sluta skriva, men ha en jätte bra dag som möjligt alla som finns där ute. Kramar  

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Johansson - 8 mars 2015 08:02


Idag känner jag mig som en gammal gris 100 år i söndagar.   skulle behöva rullstol som jag kan åka fram och tillbaka på här hemma. Ganska senil är jag med idag. Har nog glömt bort att jag har skivit detta sen. Men vad spelar det för roll d...

Av Åsa Johansson - 7 mars 2015 07:36


     Sitter och sjunger för fullt, undrar om grannarna vaknar över detta ylande    Men det gör inget,de får väll stoppa något i öronen om de tycker att jag ylar för mycket.   I morse började jag dagen med att göra lite gymnastik,hoppade så ...

Av Åsa Johansson - 18 februari 2015 10:26


    Jag tycker texten stämmer väldigt bra. Men det är inte så lätt alla gånger man kan göra så. Inte jag ialla fall. Idag vet jag inte vad jag ska göra, älsklingen jobbar idag med. Han är så duktig som sliter så hårt med alla jobb han har. ha...

Av Åsa Johansson - 17 februari 2015 16:49

Vilket skit väder det är ute idag, allmänt är det skit idag,har mycket med värk också men det kan ha med vädret också att göra. Jag var till sjukhuset i Torsby sjukhus det är jag varje tisdag,och karlstad varje måndag. All denna åkning kan att bl...

Av Åsa Johansson - 13 februari 2015 14:19

  why me? what have i ever done to deserve even one,of the pleasure i`ve know.   Hoppas att alla där ute mår väl eller skapligt väl  ialla fall. Jag lever själv med värk och vissa dagar kan vara bättre än andra,och ibland rent sagt för jävligt...

Ovido - Quiz & Flashcards