Alla inlägg under oktober 2013

Av Åsa Johansson - 25 oktober 2013 11:55

         För 39 år sedan föddes jag.Jag fattar jag inte varför många har svårt för det här med att man blir äldre, man  blir vad man gör sig till. Man får gilla läget.  :D

Även om man känner sig som en 98 åring i söndagar så kan vissa dagar vara bra och vissa dagar sämre :D


just nu sitter jag och tittar ut  och ser hur solen skiner upp idag,fin dag att vara ute

på.Men annars sitter jag själv och själv, jag och Doris min hund så jag är väl inte ensam så.Men annars jobbar min kära make och kommer hem vid 20:00 ungefär.


Jag själv tycker inte om att fylla år,inte pga åldern utan det som är runt omkring detta.Helst ska man ha en balklänning på sig och högklackade skor,lockar i håret och sminkad som en barbiedocka ungefär.


Och inte nog med det till hjälpen,man ska ha en meter hög kak och bullfat att bjuda på. Men det duger inte med bara med det. Sen som efterrätt av bullar och kakor så ska man ha en tårta på 1meter.Extremt vacker ska den vara jämt så att man knappt vågar äta den för den är för fin. :D

Och vart ska man hitta en balklänning till denna kurviga bilringade kropp,? Bröst som Dolly Parton. Jösses då kan man verkligen räkna alla bilringar och kanske kunna se både det enat och det andra om man tur. ;D


Sen ska man ha högklackade skor på sig.åjåjåj säger jag bara,har aldrig haft det i hela mitt liv.får använda kryckor när man ska så att man inte faller ner till golvet. så ska  man var glad och ha ett leende som går upp till örat,och då får man ta lite tejp på läpparna och dra upp dom till örat.


Det skulle att vara något det.

och nu kommer bekanta in i bilden också,åjjjjjjj.de går in i det lilla köket vi har och sätter sig,jag blir bara litestressad,kan ju inte ens vända mig  om pga balklänningen tar upp halva köket sen sitter det folk runt bordet.


Nej vet du vad,nu när jag är ensam hemma och inte har något att göra.Så funderar jag på att ta en djup plåt från spisen och engångs grill.så  sätter jag mig på en madrass uppe på vinden och tänder engångsgrillen och grillar korv. och skriker Grattis på födelsedagen.Sen skulle man ju ha en liten sup till detta, men tyvärr så är jag nykterist så det får bli dricka i stället.


Det vore kanske inte så dumtatt göra så :D Skriver och talar om hur det gick med allt detta lite senare. Måste sluta nu så jag hinner med allt detta,plus att dricka upp en perkulator med kaffe så det sätter fart på mig.


Ovido - Quiz & Flashcards