Direktlänk till inlägg 6 juni 2014

Sveriges Nationaldag

Av Åsa Johansson - 6 juni 2014 07:18

    

Sveriges Nationaldag,och vem bryr sig inte jag ialla fall. Nu ska man sätta på sig balklänning och kostym. Jag går väl i de kläder jag har,inte ska jag springa runt Hagfors i nån balklänning och skratta och vara glada bara för att det är Nationaldag. Nej nej här är det mysbyxor och t-shirt som gäller. Att det ska vara så propert.


Idag regnar det till och ifrån,solen försöker att titta fram. Om man skulle sätta på sig badkläder och  se ut som en knubbsäl som springer runt gräsmattan och sjunger nationalsången.Vilken uppmärksamhet jag skulle få eller så springer folk iväg för att de är rädda för att fläsket hoppar ut och nockar ner dom... hahahahha vilken syn.


Idag är gubben och våran kompis på loppisen och säljer av lite saker. Kan någon förklara varför man alltid ska ha kvar allt som finns, "det är bra att ha,ifall jag behöver det någono gång" men det blir ju aldrig gjort att man slänger det eller lämnar in det på någon loppis eller något sånt.

Jag är så förbannad på min telefon som bara krånglar.det går inte att stänga av den ibland och ringsignalen försvinner. Ibland går det inte att skicka sms,för den behöver ett lösenord står det.Och jag har inget lösen ord på den.Var och tittade på en ny mobil och den skulle kosta över 3000kr och jag är inte rik så det är bara att köpa.


Nej nnu ska jag  sluta för denna gång skriver nog mera senare under dagen,måste ta ut hunden på rastning.

Men ha en bra dag alla. kramar




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Johansson - 8 mars 2015 08:02


Idag känner jag mig som en gammal gris 100 år i söndagar.   skulle behöva rullstol som jag kan åka fram och tillbaka på här hemma. Ganska senil är jag med idag. Har nog glömt bort att jag har skivit detta sen. Men vad spelar det för roll d...

Av Åsa Johansson - 7 mars 2015 07:36


     Sitter och sjunger för fullt, undrar om grannarna vaknar över detta ylande    Men det gör inget,de får väll stoppa något i öronen om de tycker att jag ylar för mycket.   I morse började jag dagen med att göra lite gymnastik,hoppade så ...

Av Åsa Johansson - 18 februari 2015 10:26


    Jag tycker texten stämmer väldigt bra. Men det är inte så lätt alla gånger man kan göra så. Inte jag ialla fall. Idag vet jag inte vad jag ska göra, älsklingen jobbar idag med. Han är så duktig som sliter så hårt med alla jobb han har. ha...

Av Åsa Johansson - 17 februari 2015 16:49

Vilket skit väder det är ute idag, allmänt är det skit idag,har mycket med värk också men det kan ha med vädret också att göra. Jag var till sjukhuset i Torsby sjukhus det är jag varje tisdag,och karlstad varje måndag. All denna åkning kan att bl...

Av Åsa Johansson - 13 februari 2015 14:19

  why me? what have i ever done to deserve even one,of the pleasure i`ve know.   Hoppas att alla där ute mår väl eller skapligt väl  ialla fall. Jag lever själv med värk och vissa dagar kan vara bättre än andra,och ibland rent sagt för jävligt...

Ovido - Quiz & Flashcards