Direktlänk till inlägg 3 januari 2015

Träna

Av Åsa Johansson - 3 januari 2015 16:26

 


Jag måste bara skriva en gång till idag. jag halv låg i soffan förrut efter min älskling åkte tillbaka till jobbet.

Jag min stora kaffe mugg med kaffe och drack.Mitt i allt så kom jag på hur godissugen jag var. Men som tur är så hade vi inget hemma mer än ett par torra brödbitar,och det var ju absolut inte det jag ville ha. Sen har jag diabetes så man ska ju inte äta sött.. 

 

Efter ett tag så kom jag att tänka på vad jag hade lovat min sjukgymnast att jag skulle fortsätta att träna under den här perioden jag inte är där. ska tillbaka kanske i Januari,hon skickade med papper med olika övningar,plus ett häfte där man skulle skriva hur mycket man har motionerat och tränat,vad man hade ätit osv.

Jag gick upp för att hämta denna motionsbok,då började jag att skratta och undrade högt för mig själv om jag kunde skriva upp att jag gick ifrån soffan och till köket och tillbaka. hahaha det var en ordentlig promenad. Men sen kom jag på att jag hade varit ute med hunden och tänkte det ska jag skriva upp. sen klade jag mig på soffan igen och pustade ut efter den långa promenaden från soffan och tillbaka. Tyckte att jag var jätte duktig hahahha...

 

Men jag fyllde i att jag hade gått så långt med både hunden och det andra. Jag undrar vad hon tänker när hon läser boken.. Hon är en väldigt bra sjukgymnast och väldigt underbar människa,det går att skämta med henne osv.

Ja ja nog om detta,men jag orkar inte släppa tanken bara. 

 

Ha en bra dag. kramar

 
 
Ida

Ida

3 januari 2015 17:10

Hej du har en jätte fin blogg jag brukar följa din blogg, hade blivit jätte glad om du kollar in min blogg:http://mittlivsomenida.bloggplatsen.se/

http://mittlivsomenida.bloggplatsen.se

Åsa Johansson

3 januari 2015 17:38

Hej Ida.Roligt att du följer min blogg och att du tycker om den.Jag ska kolla in din blogg,jag lovar. Ibland tar det tid innan jag skriver i bloggen. Tack ännu för din kommentarer. Ha en bra dag. Mvh Åsa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Johansson - 8 mars 2015 08:02


Idag känner jag mig som en gammal gris 100 år i söndagar.   skulle behöva rullstol som jag kan åka fram och tillbaka på här hemma. Ganska senil är jag med idag. Har nog glömt bort att jag har skivit detta sen. Men vad spelar det för roll d...

Av Åsa Johansson - 7 mars 2015 07:36


     Sitter och sjunger för fullt, undrar om grannarna vaknar över detta ylande    Men det gör inget,de får väll stoppa något i öronen om de tycker att jag ylar för mycket.   I morse började jag dagen med att göra lite gymnastik,hoppade så ...

Av Åsa Johansson - 18 februari 2015 10:26


    Jag tycker texten stämmer väldigt bra. Men det är inte så lätt alla gånger man kan göra så. Inte jag ialla fall. Idag vet jag inte vad jag ska göra, älsklingen jobbar idag med. Han är så duktig som sliter så hårt med alla jobb han har. ha...

Av Åsa Johansson - 17 februari 2015 16:49

Vilket skit väder det är ute idag, allmänt är det skit idag,har mycket med värk också men det kan ha med vädret också att göra. Jag var till sjukhuset i Torsby sjukhus det är jag varje tisdag,och karlstad varje måndag. All denna åkning kan att bl...

Av Åsa Johansson - 13 februari 2015 14:19

  why me? what have i ever done to deserve even one,of the pleasure i`ve know.   Hoppas att alla där ute mår väl eller skapligt väl  ialla fall. Jag lever själv med värk och vissa dagar kan vara bättre än andra,och ibland rent sagt för jävligt...

Ovido - Quiz & Flashcards