Alla inlägg under januari 2015

Av Åsa Johansson - 21 januari 2015 10:05

  Idag har jag en sådan dag som jag funderar otroligt mycket på e massa saker.

Känns som om hjärnan kokar över snart. Det är inte bara att stänga av heller. va mycket med snö det har kommit er.det blir bra inför rallyt och det är bra. ska försöka att komma ut och fotografera lite då. Det är kul att fotografera.


Först måste jag berätta en sak för er vad jag gjorde när jag gick upp idag vid fyra tiden,men det är inget konstigt för jag brukar vakna tidigt. insåg att fläkten i taket var så dammig,så det inte klokt. Jag tänkte att jag skulle göra ren den för gubban var redan nere i vardagsrummet. så ställde jag mig upp i sängen och insåg hur kort jag var hahah. Då tänkte jag att om jag hoppar upp och ner i sängen så kanske det skulle funka för mig att göra rent den så gott det går.   och jag började hoppa utav fan i sängen,jag vevade med trasan som en dåre för att få detta rent. För det första så efter ett tag så kom jag åt snöret till fläkten så den började snurra på högsta hastighet.Nu ska i få höra här , efter en andra gång jag hoppade så fastnade mina läder lappar som jag och inte fan är de små heller. Så där snurrade jag runt  med trasan i handen. Till slut så åkte jag ner i sängen, men det var inte bättre för det. För när jag väl hade hamnat i sängen så började magen studdsa och åka åt sidorna och det är fan inte lätt att få stopp på eländet. Till slut stannade magen,men jag blev åksjuk av allt detta, så jag gick ner och tog mig åksjuktbl. Sen hämtade jag brödkaveln för att rulla upp den igen, jag fick stå en bra stund innan allt funkad för att få dom på plats igen.  Oj 0j 0j hur ska denna dag sluta? när allt detta har hänt. :D

Nej nu ska jag sluta att skriva och sätta på kaffe. Men ha en bra dag alla. Kram Åsa

Av Åsa Johansson - 15 januari 2015 10:19

 


Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva,men det blir väl något så småning om skulle jag tro.    Idag mår jag inte så gott pga mera värk än vanligt. Ni som lever med värk vet hur det är att ha värk mer eller mindre ibland.

Det är jobbigt när det blir så.

Jag tror att det är vädret som gör att det är värre idag.


Idag ska jag inte göra så mycket tror jag,sen har jag min älskling hemma idag. och gud vad det är gott att ha honom hemma. Jag älskar dig min älskling,ställer alltid upp för mig,det finns ingen annan som du min nallebjörn.

Jag tror jag ska sätta mig och skriva en låt senare tror jag,då får man annat att tänka på.

Vad ska ni göra idag?


Hur mycket ska man ställa upp för en " kompis " utan att få något tillbaka. Det är så svårt tycker jag hur man ska göra,samtidigt tycker jag om denna person som vän, men denna person vill alltid att det ska på

hennes vilkor jämt. Vad ska man göra ?



Av Åsa Johansson - 9 januari 2015 07:06

 

God morgon alla. Hopppas att allt är väl med er. Idag ser jag som den på bilden efter all städning med ben och armar och magen som hängde ner på golvet. rena gymnastiken var det,jag troddde att jag skulle se smalare efter all städning, men icke heller jag svällde upp i ställe och såg ut som en knubbsäl hahhaha. så här såg jag ut i morse när jag rullade runt i sängen.Men det var ett problem med att rulla ur sängen för det tog stopp hela tiden,och jag fattade inte först vad det var.


Men till slut kom jag på vad felet låg,hmmm jag hade glömt bort att rulla upp dom med en brödkaveln. Gud vad dumt det kan bli när man är senil. Vänta ska ni se när ni kommer i min ålder,då är det inte lätt att komma ihåg alla saker som ska göras och inte göras.


Idag ska jag med min älskade till karlstad sjukhus.så ska jag passa på att lämna tillbaka min Tens apparat till sjukgymnastiken ...Gud vilken halka det är ute,jag var ner till tvättstugan och hämtade tvätten jag trodde att jag skulle ramla vilken sekund som helst,tänk om de kunde sanda.


 nej nu ska jag sluta skriva men jag återkommer under dagen efter att vi har kommit hem igen.


Ta hand om varandra och försök att ha det så gott det bara går. kramar Åsa



Av Åsa Johansson - 8 januari 2015 09:35

         

God Morgon på alla där ute. Idag har det regnat bort snö nu är det nästan borta,det blir ju så halkigt.

Hoppas att ni har det skapligt bra.


vet ni vad jag gjorde i morse,först satt jag och åt frukost satt och satt jag halv låg i soffan och tuggade. Men det var gott det med. Det som gör mig extra glad idag är att min kära make är hemma hela dagen.


Idag blir det dans på vardagsbordet,funderar på om man ska en sväng med country musik. Sen sätter jag på mig handukar på fötterna, klart då har jag städat av det bordet. Gud vad snyggt det ska bli när jag är klar med städningen.

Jag tar silvertejp och sätter fast handduken på händerna sen går jag på alla fyra på golvet. klart det får bli en på magen för den hänger ner också.  trallalllallaaaaa.

kan ni tänka tanken på att se hur det skulle se ut när jag städar.? Gud vad fult det skulle se ut hahahahaa..

Sen blir det att vila efter en sådan arbetspass.


Jag vet inte vad jag ska skriva,därför blir det så här jag skriver, men det är gott att få fjanta

  sig så. då glömmer man bort värken lite grann.

Nej ska jag ta och sjunga en truddelut tror jag. Musik är det bästa jag vet,för det får en på andra tankar ett tag.

Men ni får ha det så gott tills nästa gång jag skriver Kramar Åsa

Av Åsa Johansson - 5 januari 2015 05:35

God morgon på er alla. kl är nu 05:38,sitter och väntar på att kaffet ska bli klar. Så man vaknar till lite grann. Sen ska man ut med hunden.

Det som står på bilden tex det är lungt ( och så är det inte det) De orden använder jag ofta väldigt ofta faktiskt.

Jag undrar varför man säger så ? Är det för att skydda sig själv el är det för att andra ska tro att det är så.


De som följer min blogg har märkt att jag älskar musik.Musiken är väldigt viktig för min del,dels mår jag bra av den och det är roligt att sjunga. Det går inte en dag utan jag sjunger faktiskt. Janne älskar när jag sjunger,och det är allttid kul att höra att nån gör det.

Jag har väldigt lätt att lära mig texter, jag kan inte spela med noter utan jag sitter och lyssnar på musiken och efter ett tag så kan jag spela den låten.


Snart är det dags att börja åka till sjukhuset varje tisdag i veckan. Men vad ska man göra när det är ett måste.

Är det bara jag som hatar och blir ledsen när man får höra : jag kommer och hälsar på dig,så gör de inte det. I stället kan de väl tala sanning om att de inte har lust att komma eller att de inte kan komma. Visst blir man besviken men man blir inte sårad ialla fall.

Och dum som jag är så säger jag inte ifrån,till slut tror jag att det är jag som har gjort något fel emot dom.

sen fortsätter jag skriva sms till dom. Ibland svarar de och inte alla gånger. Man skulle skita  i att lägga sig i att slösa bort den energin man har kvar. Man kan ju istället lägga den energin på sig själv,men jag klarar det inte jag är för mesig för det eller att jag kanske jag är rädd för att sårad själv.


Jag tror fan i mig att jag ska dansa samba på bordet och sjunga rakt ut och skita i allt annat,gud så gott det skulle vara.    jag tycker jag ser grannarna när jag står på bordet och dansar. Då kommer de nog med den vita fina tröjan... jag skojar bara. Ibland får jag hjärnsläpp oftare förrut än nu,det var kul att göra det som  det som kom först i huvudet. Det spelar ju ingen roll hur gammal man är,man måste bara få göra det man vill ibland ta fram barnet inom sig på på positivt sätt.

Jag skriver säkert mer under dagen


Var rädda om er så gott det går ooch ha en bra dag.








Av Åsa Johansson - 3 januari 2015 16:26

 


Jag måste bara skriva en gång till idag. jag halv låg i soffan förrut efter min älskling åkte tillbaka till jobbet.

Jag min stora kaffe mugg med kaffe och drack.Mitt i allt så kom jag på hur godissugen jag var. Men som tur är så hade vi inget hemma mer än ett par torra brödbitar,och det var ju absolut inte det jag ville ha. Sen har jag diabetes så man ska ju inte äta sött.. 

 

Efter ett tag så kom jag att tänka på vad jag hade lovat min sjukgymnast att jag skulle fortsätta att träna under den här perioden jag inte är där. ska tillbaka kanske i Januari,hon skickade med papper med olika övningar,plus ett häfte där man skulle skriva hur mycket man har motionerat och tränat,vad man hade ätit osv.

Jag gick upp för att hämta denna motionsbok,då började jag att skratta och undrade högt för mig själv om jag kunde skriva upp att jag gick ifrån soffan och till köket och tillbaka. hahaha det var en ordentlig promenad. Men sen kom jag på att jag hade varit ute med hunden och tänkte det ska jag skriva upp. sen klade jag mig på soffan igen och pustade ut efter den långa promenaden från soffan och tillbaka. Tyckte att jag var jätte duktig hahahha...

 

Men jag fyllde i att jag hade gått så långt med både hunden och det andra. Jag undrar vad hon tänker när hon läser boken.. Hon är en väldigt bra sjukgymnast och väldigt underbar människa,det går att skämta med henne osv.

Ja ja nog om detta,men jag orkar inte släppa tanken bara. 

 

Ha en bra dag. kramar

Av Åsa Johansson - 3 januari 2015 08:51

 

Här ligger jag och väntar på att det ska bli sommar.   Det skulle inte vara så dumt men lite solsken och värme. Värmen den älskar jag till 100% Jag önskar alla vänner och ovänner en god fortsättning på det nya året. Vi som lever med värk och med mera önskar jag absolut att det ska bli ett bättre år,mindre med smärta m.m Men det önskar jag er verkligen,Jag lever ju också men kronisk värk så jag vet hur det är att ha det så. Men det är fruktansvärt att ha det så..  Jag vet inte om jag ska kalla det vän eller oförstående människa. Det var en som jag känner väldigt väl, som sa till mig att hon hade det mycket värre med smärta än jag har. Jag blir så fundersam på det, liksom hallå vi tävlar inte om att ha mest ont eller ej. Jag blir så förvånad och förbannad "ursäkta orden " Men det jag önskar är att få vara utan smärta ialla fall mindre så man kan göra något utan att bli sängliggande osv. Jag vill inte ens min värsta ovän att ha det så här. Men fattar dom inte bättre så kan man inte göra så mycket åt det. Eller vad tror ni ? vill hemskt gärna vilja veta från er som har det svårt med värken m.m

 

Jag har inte en sån där jätte bra dag idag och det märks ju på hur jag skriver idag. Men nu ska jag ta ut min hund sen sätta mig och dricka kaffe. Och jag är världens lyckligaste över att ha en man som alltid finns för mig hur det än är. Och det är betyder så mycket. Han jobbar och jobbar men varje dag får jag sms och samtal av honom och han undrar hur det går för mig. Jag är evigt tacksam för det.

 

Funderade på om jag orkar alltså att skriva klart låten jag skriver på,skulle vara kul. Jag har skrivit 4st och en del av dom handlar om hur mitt liv är osv. Det är gott att kunna skriva av sig på det sättet,sen är det kul när man kan sjunga dom när det är klart och självklart så spelar jag gitarr till det med. Det får en att tänka på nått annat under tiden. Sjunger gör jag varje dag och det är otroligt gott att få göra det. Jag älskar musik och det går inte en dag utan jag sjunger och lysssnar på musik.

 

Nej nu ska jag sluta skriva, men ha en jätte bra dag som möjligt alla som finns där ute. Kramar  

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards