Direktlänk till inlägg 13 februari 2015

Why me???

Av Åsa Johansson - 13 februari 2015 14:19

 

why me? what have i ever done to deserve even one,of the pleasure i`ve know.


Hoppas att alla där ute mår väl eller skapligt väl  ialla fall. Jag lever själv med värk och vissa dagar kan vara bättre än andra,och ibland rent sagt för jävligt. Och det är absolut inte kul att leva med det och att inte andra kan förstår hur det är att ha det så här.

De skulle få prova att ha det så här en dag eller två,så kanske de fattar hur det är att leva som vi gör.


Idag är det en sådan dag som är jobbig för min del, tur att jag min kära make utan honom hade jag aldrig klara av detta. Tack för att du finns vid min sida jämt min älskade make.

 

Nej nu ska jag inte försöka vara så negativ med mitt skrivande. Men ibland måste man få vädra av sig lite.

Till måndag ska jag till Karlstad sjukhus,tisdag är det Torsby sjukhus.Men det är ju så varje vecka.

Jag måste skratta åt en sak som jag gjorde i måndags,jag var till sjukgymnastiken. har världens bästa sjukgymnast.

Då kommer hon fram och säger att jag ska göra konditions test, Men halllå... hon måste skämta med mig. Det gjorde hon inte. Jag fick sätta mig på en testcykel och skulle trampa så mycket jag kunde under 10min, jag fick en sådan där pulsklocka att ha på mig. Jag frågade om han skulle pipa högt innan jag dog.? Hon skrattade åt det,men det gjorde inte jag.

jag lät som en bronkitsjuk bäver efter ett par minuter ju hahah... sen efter ett tag så kastade hon upp i ansiktet på mig, Hur jobbigt är det nu sa hon,det var en lista på siffror mellan 1-10. Jag sa till henne att hon skulle akta sig lite ifall hjulet skulle lossna och fortsätta ut.

Sen skulle man sitta och prata med henne under tiden jag cyklade,bävern dog och pronkiten var kvar :D


Sen sa hon vi ska göra armhävningar också,jag skrek rakt ut att är du inte klok människa. Det finns ju ingen lyftkran i närheten ... Då skrattade hon. Du ska göra det mot väggen sa hon. Ja ok sa jag ska väl försöka. oj oj oj med denna kropp man har som är som en septitank och ska göra armhävningar hahahha .. Det såg nog lustigt ut. Men det bjuder jag på,för det går alltid att skämta med henne.


Det finns en person till som jag beundrar och tycker om förrutom Janne som jag dyrkar något så otroligt mycket.

Denna person har hjälpt mig,och hjälper mig ännu,kunde jag skulle jag göra allt för denna person också

hur många är det som ställer upp till 100% som hon gör. Det är inte många det. Hon lyssnar alltid när man pratar,hon ger mig alltid råd osv. Det finns inte många människor som henne. Tack för allt du gör för mig.


Nej nu ska jag sluta skriva för denna gång.

Kramar till alla där ute.  






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Johansson - 8 mars 2015 08:02


Idag känner jag mig som en gammal gris 100 år i söndagar.   skulle behöva rullstol som jag kan åka fram och tillbaka på här hemma. Ganska senil är jag med idag. Har nog glömt bort att jag har skivit detta sen. Men vad spelar det för roll d...

Av Åsa Johansson - 7 mars 2015 07:36


     Sitter och sjunger för fullt, undrar om grannarna vaknar över detta ylande    Men det gör inget,de får väll stoppa något i öronen om de tycker att jag ylar för mycket.   I morse började jag dagen med att göra lite gymnastik,hoppade så ...

Av Åsa Johansson - 18 februari 2015 10:26


    Jag tycker texten stämmer väldigt bra. Men det är inte så lätt alla gånger man kan göra så. Inte jag ialla fall. Idag vet jag inte vad jag ska göra, älsklingen jobbar idag med. Han är så duktig som sliter så hårt med alla jobb han har. ha...

Av Åsa Johansson - 17 februari 2015 16:49

Vilket skit väder det är ute idag, allmänt är det skit idag,har mycket med värk också men det kan ha med vädret också att göra. Jag var till sjukhuset i Torsby sjukhus det är jag varje tisdag,och karlstad varje måndag. All denna åkning kan att bl...

Av Åsa Johansson - 21 januari 2015 10:05


  Idag har jag en sådan dag som jag funderar otroligt mycket på e massa saker. Känns som om hjärnan kokar över snart. Det är inte bara att stänga av heller. va mycket med snö det har kommit er.det blir bra inför rallyt och det är bra. ska försöka ...

Ovido - Quiz & Flashcards